4,9 af 5 stjerner på Trustpilot

Service efter forskrifterne på din bil i din indkørsel

  • Mekanikeren kommer til dig
  • Både elbil, fossilbil og hybridbil
  • Samme kvalitet som på værksted
En mekaniker inspicerer en bilmotor under den åbne motorhjelm. Han bærer handsker og arbejder koncentreret. I baggrunden ses en græsplæne og en bygning.

Spar turen til mekaniker

Service med stempel i bogen i din indkørsel

Vidste du, at du ikke behøver at bruge et autoriseret værksted for at beholde din fabriksgaranti?

Du kan frit vælge et værksted, så længe reparationerne følger bilproducentens forskrifter. Du kan derfor få udført serviceeftersyn og reparationer af os, og samtidig bevare garantien.

Hvis du har en elbil, skal du altid vælge Service efter forskrifterne. Vores mekanikere er uddannede elbilsteknikere, så du kan være sikker på, at din bil er i gode hænder - uanset om dit drivmiddel er el, hybrid eller fossilbrændstof.

Vi udelukkende fabriksgodkendte reservedele med minimum 3 års garanti. Du får også stempel i den digitale eller fysiske servicebog. Er der stadig garanti på din bil, sørger vi for at den bliver vedligeholdt.

En kvinde står med en kop, mens en lilla varevogn fra "BoxNow" med åbent motorhjelm er parkeret på en gade.

Hvad er inkluderet i vores Service efter forskrifterne?

Vores mekanikeres digitale systemer trækker opdaterede servicetjekskema direkte fra producenten. Det betyder, at vores arbejdsskema er 1:1 det samme som hos forhandleren.

Mekanikernes servicetjekskema er altså konstant opdaterede, og derfor kan listen nedenfor afvige en smule.

  • 1

    Skift af motorolie

    Skift af motorolie
  • 2

    Skift af oliefilter

    Skift af oliefilter
  • 3

    Prøvekørsel

    Prøvekørsel
  • 4

    Udlæsning af fejl

    Udlæsning af fejl
  • 5

    Udskiftning af pollenfilter*

    Udskiftning af pollenfilter
    (Udskiftet efter behov, så du ikke unødvendigt skal betale for et nyt)
  • 6

    Udskiftning af tændrør*

    Udskiftning af tændrør
    (Udskiftet efter behov, så du ikke unødvendigt skal betale for et nyt)
  • 7

    Udskiftning af brændstoffilter

    Udskiftning af brændstoffilter
  • 8

    Udskiftning af luftfilter*

    Udskiftning af luftfilter
    (Udskiftet efter behov, så du ikke unødvendigt skal betale for et nyt)
  • 9

    Top-up: Sprinklervæske

    Top-up: Sprinklervæske
  • 10

    Top-up: Frostvæske

    Top-up: Frostvæske
  • 11

    Top-up: Bremsevæske*

    Top-up: Bremsevæske
    (Udskiftet efter behov, så du ikke unødvendigt skal betale for et nyt)
  • 12

    Top-up: Automatgearkasse-olie*

    Top-up: Automatgearkasse-olie
    (Udskiftet efter behov, så du ikke unødvendigt skal betale for et nyt)

Udregn pris til netop din bil

Du må aldrig være i tvivl om hvad regningen løber op i.

Derfor har kan du i vores digitale bookingsystem få udregnet en pris, der er unik for din bil.
Systemet tager højde for bilens alder og antal kørte kilometer, og derfor vil du også se at prisen ændrer sig, hvis du justerer på tallene. Så er du sikret en pris up front.

En person sidder afslappet på en stol og bruger en telefon ved en sø omgivet af træer; sollys stråler gennem bladene.

Sådan booker du et service efter forskrifterne

Hvis du er i tvivl om hvilket type service, din bil skal have udført, anbefaler vi, at du vælger et Service efter forskrifterne, fordi vores system udregner nøjagtigt hvilke opgaver, din producent anbefaler på det pågældende tidspunkt.

Med et service efter forskrifterne vedligeholder du garantien på din bil. Vores system tager udgangspunkt i din bilmodel, alder og antal kørte kilometer, og bruger de data til at udregne præcis hvilke opgaver, din bils producent forskriver, der skal laves til det pågældende service.

En person sidder ved et bord og læser en bog i et solrigt rum med grå gardiner og en moderne indretning.

Det siger vores kunder

Mere end 23.000 løste opgaver

90% af vores kunder vælger os igen og igen.

  • Professionel service

    Super behagelig og professionel service af min bil. Og dejligt nemt det foregår på hjemmeadresse.

    Tonni, 20. marts

  • XPENG service

    Dennis var meget imødekommende og fortalte hvad der skulle ske. Meget venlig og engageret person. Han må helt sikkert gerne lave næste service også.

    Jonas, 6. marts

  • Service af Xpeng G9

    Mumin fra BoxNow var super rar, faglig stærk og effektiv ifbm. årlig service af bil, på min adresse. Ydermere afhjalp han på et lille software-problem, som jeg havde med førersædet - hvilket han kendte alt til og helt ubesværet fik det løst. Tusinde tak for god service, til en førstegangs-bil-servicerende kunde. Altsammen tog under 30 min.

    Kristina, 12. februar

  • Super service på Land Rover

    Alt fungerede som planlagt og jeg sparede 900 kr, i forhold til et tilsvarende eftersyn hos Land Rover. Tak for en fantastisk oplevelse.

    Finn, 4. december

  • Kan KUN anbefale jer!

    Jeg bestilte tid til min nye bil, og var meget begejstret over hvor let og overskueligt det var. Fik en fantastisk service af medarbejderen som kom ud til mig. Han var grundig og meget velvidene om bilen, og dens vedligehold. Jeg satte stor pris på at han gav sig tid til sin kunde. I har en fantastisk kundeservice og dygtige medarbejdere. Glæder mig til i kommet næste gang bilen skal serviceres.

    Mike, 2. juli

  • Yderst behagelig måde at få lavet service på

    Yderst behagelig måde at få lavet bilservice på, og dejlig behagelig behandling. Så det er ikke sidste gang.🤗😊

    Bent, 15. maj

  • Har fået lavet stort service på min bil og er meget tilfreds

    Har fået lavet stort service på min bil og er meget tilfreds, mekanikeren var både venlig og meget hjælpsom.

    Henrik, 14. marts

  • Det er let

    Det er let, at bilen bliver serviceret ved ens adresse

    Pia, 1. marts

I tvivl om noget?

Ofte stillede spørgsmål

  • Ja, det kan vi! Flere af vores mekanikere er elbilteknikkere. Det betyder, at de er uddannede i at arbejde specifikt med elbiler. I vores bookingsystem sikrer vi, at du ikke kan vælge forkert, når du indtaster nummerpladen til en elbil. Samtidig trækker vi servicetjekskema direkte fra din bilproducent og tager højde for bilens alder og kilometer kørt. Så er du sikret, at vores arbejde, som minimum, er på niveau med producentens. Og vi benytter fabriksgodkendte reservedele, ligesom din bilproducent.
  • Du finder ikke standardpriser på service efter forskrifterne hos os. Prisen tager udgangspunkt i din bilmodel, årgang og kilometer kørt, og derfor er den unik for din bil. I vores bookingsystem kan du beregne prisen.
  • Dit interval for serviceeftersyn afhænger af bilproducentens anvisninger. Intervallet afhænger typisk af kilometer kørt, bilens alder eller en kombination af begge. Det kan eksempelvis være ved 15.000 kilometer kørt eller hvert 2. år, alt efter hvad der kommer først. Andre bilproducenter, eksempelvis Tesla, har ikke krav til serviceintervaller. Vi anbefaler, at du følger producentens anbefalinger.
  • Hvis du ikke overholder bilens serviceinterval kan det have indflydelse på bilens ydeevne. Serviceintervallet skal komme større problemer i forkøbet og er derfor en vedligeholdelse af mekaniske komponenter, brændstofeffektivitet mv. Hvis der stadig er garanti på din bil, kan du risikere at miste garantien, hvis serviceintervallet ikke overholdes. Kort sagt: Manglende service kan resultere i større og dyrere reparationer på længere sigt.
  • Mindre opgaver kan du nok selv klare. De større opgaver kræver dog specialværktøj og specifikke reservedele. Udlæsning af fejl kræver en særlig maskine til formålet og indsigt i fejlkoder. Et stempel i bogen kan have betydning for bilens salgsværdi og vedligeholdelse af garantien. Du skal være klar på en udfordring, hvis du kaster dig ud i selv at udføre et komplet serviceeftersyn. FDM anbefaler, at overlade serviceeftersyn til professionelle mekanikere, da de har erfaringen og udstyret til at klare opgaven og sikre bilens vedligeholdelse efter producentens forskrifter.
  • Nogle biler har en fysisk servicebog. Den ligger typisk i handskerummet sammen med bilens manual. Siden 2020 er den digitale servicebog dog blevet mere almindelig. Den digitale servicebog finder du i e-Boks appen: - Log ind i e-Boks appen - Find fanen 'Plus' - Søg efter 'Servicebog' og følg instrukserne Er der ikke registreret servicedata på din bil, skal du lede efter 'Anmod om servicedata'-knappen. Så vil systemet forsøge at finde data hos producenten, forhandler og værksteder.
  • Nej, kun syn af bil er et lovkrav. Servicen kan være et krav for fabriksgarantien, og regelmæssig serviceeftersyn er en anbefaling for at vedligeholde bilens mekanik og sikkerhed.
En person ser koncentreret ud mod noget foran sig, mens de står udendørs. Personen har en sort T-shirt med et logo og omgives af grønne buske.

Automekaniker anno 2024

Få en aftale i kalenderen. Hvad med i morgen?